MEET SYROS ISLAND




Η γνωριμία μου με τη Σύρο ήταν τυχαία. Η ευτυχία που με κυρίευσε με το που βγήκα από το πλοίο, καθόλου.


Σίγουρα θα γνωρίζεις ότι την ονομάζουν "Αρχόντισσα των Κυκλάδων". Δικαίως. Είναι νησί πανέμορφο, γεμάτο νεοκλασικά κτήρια, γραφικά σοκάκια και μεγαλοπρεπή ιστορία.
Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα χαρακτηριστικά που σε προκαλούν συναισθηματικά. 
Η Σύρος, είναι ένα φιλόξενο μεν νησί αλλά αυτόνομο. 
Θα σε δεχτεί ευγενικά στο "σπίτι" της αλλά την "καρδιά" της πρέπει να την κατακτήσεις. 



Θα αρχίσω λέγοντάς σου ότι το ξενοδοχείο που έμενα είχε την πιο όμορφη θέα που έχω δει. Λίγο έξω από το κέντρο του νησιού, την Ερμούπολη, ένα συγκρότημα δωματίων -με δύο εξαιρετικούς ανθρώπους που το λειτουργούν- σε περιμένει για να ζήσεις τις πιο ήρεμες και ξέγνοιαστες ημέρες των διακοπών σου, παρέα με παραδοσιακά προϊόντα και φρεσκότατα χειροποίητα γλυκά και κέικ.






Επί πέντε ημέρες που βρισκόμουν εκεί, καταλαβαίνεις ότι πρωϊνό μου -το οποίο και έπαιρνα δίπλα στο παράθυρο λόγω θέας- κρατούσε περισσότερο από τέσσερις ώρες. 



Τα υπέροχα νεοκλασικά κτήρια 




Η αγάπη μου για τα νεοκλασικά κτήρια, είναι εκνευριστικά έντονη για τους άλλους. Θέλω να ξέρω την ιστορία του κάθε σπιτιού, της κάθε εκκλησίας, της κάθε πλατείας. Η Σύρος είναι το ιδανικό μέρος για να ικανοποιήσει αυτήν μου την ανάγκη. Εξερεύνησα το κάθε σοκάκι, την κάθε άκρη αυτού του νησιού και σου μεταφέρω κάποιες από τις πιο όμορφες φωτογραφίες που έβγαλα.
Είμαι σίγουρη πάντως, ότι οι λεπτομέρειες των κτηριών, τα χρώματα και η ενέργειά τους, θα σε εκπλήξουν.














Νυχτερινή ζωή 

Έντονη με πολλούς νέους ανθρώπους. Μάθε ότι πρόκειται για ένα νησί με 22.000 μόνιμους κατοίκους (χωρίς τις γάτες, θα σου μιλήσω μετά γι' αυτές) που όσο πάει και αυξάνεται.







Έτυχε να βρεθώ σε ένα διήμερο φεστιβάλ μουσικής που διοργάνωναν οι φοιτητές του πανεπιστημίου της Σύρου, με συγκροτήματα από όλη την Ελλάδα. Θα σου πω μόνο, ότι σε δύο ημέρες, από το φεστιβάλ πέρασαν πάνω από 1.000 άτομα. Ορίστε και μερικές φωτογραφίες:








Οι γάτες και ο... σκατζόχοιρος


Τι; Δεν ξέρεις ότι λατρεύω τις γάτες; Τώρα το έμαθες. Έχω ήδη δύο και αν μπορούσα θα είχα εκατόν δύο. Η Σύρος λοιπόν, είναι γεμάτη από γάτες. Το φαινόμενο είναι εκπληκτικό. Βρίσκονται παντού! 
Και αν λοιπόν, στους μόνιμους κάτοικους του νησιού που είναι 22.000, προσθεθούν και οι γάτες τότε ο αριθμός ξεπερνά τους 25.000. 
Το αξιοθαύμαστο όμως της υπόθεσης είναι ότι, όλες οι γάτες (μα όλες) είναι "υιοθετημένες" από τους κατοίκους του νησιού και τις φροντίζουν καθημερινά, αναλαμβάνοντας την τροφή, το νερό τους και τα χάδια τους. Θα κάνω και μία αναφορά στο φιλοζωϊκό σωματείο της Σύρου που έχει αναλάβει να εμβολιάσει όλα τα αδέσποτα και σαφώς να ενημερώσει τους κατοίκους για τη σωστή φροντίδα τους. Μπράβο!

Τέλος, έκανα ένα κολάζ με τις ομορφότερες γατομουρίτσες του νησιού για να τις απολαύσεις και επίσης σου παραθέτω και την πρώτη μου γνωριμία με έναν σκατζοχοιράκο που λάτρεψα. 



Τι πρέπει να δεις & να κάνεις

  • Σίγουρα θα πρέπει να περπατήσεις. Το νησί για να το εξερευνήσεις, το περπατάς. Η Σύρος τηρεί τον κανόνα (όσο μπορεί) και γι' αυτό το λόγο θα βρεις σε κάθε στάση, το λεωφορείο "του κρυμμένου θυσαυρού" όπως το αποκάλεσα (είμαι λίγο τρελή το ξέρω), για το οποίο δεν χρειάζεσαι εισητήριο και βέβαια η διαδρομή του καλύπτει όλη την Ερμούπολη (το κέντρο δηλαδή του νησιού).  
  • Να επισκεφθείς τις δύο εκκλησίες-κομψοτεχνήματα, που χωρίζουν αλλά και ενώνουν το νησί, τον καθολικό ναό και τον ορθόδοξο. Εννοείται ότι πρέπει να επισκεφθείς και άλλα ιστορικά μνημεία όπως το θέατρο Απόλλων, το δημαρχείο κά.
  • Μην ξεχάσεις να ενημερωθείς ιστορικά για το νησί. Θα εντυπωσιαστείς και σαφώς αξίζει να γνωρίζεις.
  • Να φας ντόπια προϊόντα, λουκούμια και χαλβαδόπιτες.
  • Να χαϊδέψεις τις γάτες.
  • Να αφουγκραστείς τον παλμό του νησιού. Είναι ιδιαίτερος.



Η θέα όμως...

Ό,τι και να πω για αυτό που θα νιώσεις όταν θα βρεθείς σε αυτό το ευλογημένο νησί και κοιτάξεις τη θέα είναι λίγο... Σε αυτό λοιπόν πρέπει να δώσεις σημασία. 
Στη Σύρο αισθάνθηκα πιο ήρεμη από ποτέ, πιο ευτυχισμένη από ποτέ, πήρα αποφάσεις που δεν περίμενα... Όλα αυτά συντέλεσαν στο να γίνει ένας αγαπημένος τόπος και προορίσμος για μένα.





Ίσως από τα πιο όμορφα νησιά που έχω επισκεφτεί!



                                                                                                          


12 comments:

  1. Οταν βλεπω να γραφουν για το νησι μου τρελαινομαι.εχεις δικιο σε ολα και χαιρομαι που σαρεσε.τοσο.πεγκυ.

    ReplyDelete
  2. Είσαι από τη Σύρο; Σε συμπάθηκα περισσότερο. Η Σύρος για εμένα, ανήκει πλέον στους δύο τοπ ελληνικούς προορισμούς.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ναι.εκει μεγαλωσα περασα τα παιδικα μου χρονια πηγα σχολειο.εφυγα πριν τρια χρονια χωρις να το θελω για να ερθω αθηνα....ειμαι περηφανη ομως που μεγαλωσα εκει...καθε νεοκλασικο μια ιστορια.,.την γνωρισες τα ξερεις!

      Delete
    2. Να γυρίσεις πίσω! :P

      Delete
  3. έλα ρε paraparaMaBamba!!!τι υπέροχο post!!!να περνάς πάντα όμορφα και μόνο υπέροχες σκέψεις εικόνες να έχεις!!!πολλά φιλάκια !!! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σε αγαπώ ρε συ Jazzy και ας μην σε έχω γνωρίσει από κοντά :). Σε ευχαριστώ πολύ για τις όμορφες ευχές σου.
      Arriba!!!

      Delete
    2. κι εγώ ρε τρέλα...και ωωωω τι έξυπνη,μόλις έκανα follow στο blog!!!
      και ξέχασα να εξυμνήσω το υπέροχο φωτογραφικό σου υλικό!!!αγαπώ αυτή με τηννπλάτη σου!!!
      kisses darling <3

      Delete
  4. ααααααχχχχχχ!!!!!!με ταξίδεψες!!!!! καταρχάς τι τέλειες φωτογραφίες!!!!φωτογράφος παιδί μου!!!και δεύτερον τι γλυκογατάκια ήταν αυτά!!!έλιωσα!!!! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σε ευχαριστώ Χαρά μου! Οι φωτογραφίες είναι σημαντικό κομμάτι για μένα αλλά ευτυχώς έχω βοήθεια :) Tα γατάκια που φωτογράφησα είναι ατελείωτα... σαφώς και αν μπορούσα να βάλω όλες τις φωτογραφίες θα τις έβαζα. :P

      Delete
  5. Τι ωραίες περιγραφές...Μου κίνησες την περιέργεια να τη γνωρίσω την όμορφη Σύρο <3
    xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είμαι ερωτευμένη και δεν το κρύβω :) Aν κάποια στιγμή πας και θέλεις λεπτομέρειες.. ξέρεις! :)

      Delete

Back to Top